Powered by Blogger.

Friday, August 20, 2010

ceritera homesick!

saya baru lepas balik kelantan minggu lepas.
baru beberapa hari saya berada di kuantan.
tapi..
hari pertama berbuka di kuantan selepas balik rumah haritu,
saya hantar sms kat ummi mengatakan saya rindu rumah.
tak boleh call, nanti automatically bilik saya akan banjir *metafora ok!*
saya terbayang-bayang keseronokan berbuka di rumah,
rumah saya berhadapan dengan masjid
dan
azan memang tepat-tepat je.
bunyi je orang tengah adjust microphone,
kami sekeluarga akan bergerak ke meja makan, hihi
seronok tahu!

saya tahu, ummi gembira bila saya balik haritu,
even saya tak dapat tolong ummi masak pun,
at least saya tolong ummi hidang dan buat air sedap-sedap.
kan ummi? ;)

setiap kali kami makan bersama,
ummi selalu teringatkan adik saya yang di perantauan *uia pj je pun*,
apalah yang dia makan harini?
saya tahu,
ummi rindu nak berbuka cukup lengkap satu keluarga.

yie, please take note ok!
jangan dok balik lewat sangat lagi cuti raya ni.
ummi rindu tau!
kak long rindu jugak. *sikitla* :p

p/s: minggu depan mid term exam bermula. kerja pun banyak. doakan saya! *buat muka comel*

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez