Powered by Blogger.

Wednesday, February 9, 2011

kerana itu ketentuan-Mu



it's funny, how life turns out to be. sometimes, our plans run smoothly macam smoothies. homogeneous je kan. but then, bukan semua yang kita rancang akan jadi kenyataan. sebaliknya, it worsen. kita hanya mampu merancang, Allah jugalah yang menentukan segalanya. di sebalik setiap apa pun yang berlaku dalam dunia ni, pasti ada sebab dan hikmahnya. Allah kan sebaik-baik perancang. Janganlah kita berputus asa dengan rahmat Nya. dan senjata yang bernama DOA juga, bukanlah senjata yang patut dipermainkan. bukankah DIA sentiasa mendengar doa hamba-hambanya yang penuh harapan lagi teraniaya? tapi jangan pula bila bermasalah baru kita mahu tadah tangan. pulak tu, nak jugak bila tak cukup tangan, padang bola sebelah rumah pun dia nak tadah. aduhai manusia yang pelupa.

orang kata, kalau dah memang jodoh kita, terpisah jauh di benua berlainan pun akan ketemu dan bersatu juga. begitu jugalah kalau dah bukan takdirnya jodoh kita, duduklah sebelah-sebelah, tunang, terikat dan couple 50 tahun pun, tak kan jadi juga. jodoh tu kan, rahsia Tuhan yang terindah *senyum*. oleh itu, walau apa pun yang terjadi, saya dan kamu perlu tabah, kuat dan sentiasa percaya. prince charming saya dan kamu sentiasa ada. telah ditetap dan diaturkan. kalaupun bukan di sini, insyaAllah ada lah dia di sana *senyum lagi* .

ok, why on earth saya cakap hal jodoh ni? huh. ramai betul kawan-kawan saya bertunang dan berkahwin cuti chinese new year hari tu. tahniah untuk semua pasangan-pasangan yang telah beralih ke daerah itu. saya? masih jauh perjalanan yang perlu ditempuhi. apa pun, i'm very happy for you guys. tapi ingat, itu baru permulaan. not the ending yet. semoga korang hidup bersama happily ever after macam dalam fairy tale. mudahnya, sampai syurga. InsyaAllah :) .
kalau tahun ni tahun nikah kahwin, maka tahun depan insyaAllah akan jadi tahun cahaya mata. waaaah, seronoknya kan :) . eeeeee suka! ok dah lebih. hehe.

jumaat ni, saya ada mid term exam. exam pharmaceutical analysis. dan saya belum habis baca walau satu tajuk pun. makanya, untuk malam ini, saya telah decide untuk mengekang mata saya dari tertutup. uh, kalaulah saya mampu :') . doakan saya ya. tak sabar betul nak grad. isk T_T.
sekian dulu. saya mahu siap-siap nak belajar. :)

p/s: Dulu dia pernah jd org yg kita paling sayang, Sekarang jgn la maki die ibarat org yg paling kita benci. Belajar terima ketentuan-Nya. ya kawan? :)





No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez