Powered by Blogger.

Saturday, February 18, 2012

what my life has become

Assalamualaikum.

Aku rindu. rindu nak ada semangat update blog. rindu nak ada life yang macam dulu. bebas, tak ada komitmen, boleh menyembang atau tengok the vampire diaries ramai-ramai setiap kali dapat stok baru. Bangun pagi, nak ponteng kelas pun tak apa *selagi ada bajet :p*.

Life sekarang? It's pretty much the same thing each and every day. Bangun pagi pergi kerja, balik, penat dan rehat. Salah aku kah kalau aku rasa sangat bosan dengan life sekarang? Entahlah, mungkin aku kot yang tak pandai nak membuatkan life jadi interesting. Sebab aku rasa, life sementara masih bujang ni, plus aku duduk dengan housemates yang aku kenal pun kat sini, semuanya berkisar tentang kerja. Aku takkan cakap yang aku tak suka kerja aku. i do love my job, but then, i'm bored with my life.

Setiap minggu aku akan dapat off day 1 @ 2 hari. Kemungkinan jatuh pada weekend, kemungkinan besarnya jatuh pada weekdays. Apa nak buat? hang out dengan kawan-kawan? shopping? masak? menjahit? nak masak dan menjahit memang sangat terhad kemudahan yang ada *i miss ummi's kitchen so much!*, nak lepak dengan kawan-kawan? selalunya susah untuk cari masa yang sesuai. dan honestly, shopping? hmm.. dah tak tau nak beli apa dah, duit pun bukan ada sangat.

Aku rasa lonely. sangat. that's why, aku rasa aku ni dah tahap wajib kahwin. gatal ke aku? ok say whatever you want to say. but the real thing is, aku tak sabar nak kahwin. ok, i think i should say nikah. solemnization is what i need for now. Ya Allah please permudahkan urusan kami. Sangat banyak halangan dan dugaan yanng dah aku dan dia lalui untuk menuju ke matlamat tersebut. Air mata aku rasa macam dah bergelen-gelen tumpah. But still, i won't step back, insyaAllah.

hmm.. i think thats it for now. A quick peek on my messy life nowadays. haha. Thanks for reading.

Till then, ja ne~

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez