Powered by Blogger.

Saturday, March 24, 2012

Moving on

Assalamualaikum.

Lately, aku selalu terimbau kenangan zaman study. Aku rindu kawan-kawan aku. Yang pernah bersama aku waktu aku jatuh dan bangun. waktu aku jatuh terlentang tersembam tergolek penuh lumpur. heheh. waktu yang aku benar-benar perlukan seorang teman. waktu yang aku tak boleh dibiarkan bersendirian kalau tak banjir lah uia kuantan. hehe. sekali lagi, aku rindu kawan-kawan aku.

Waktu terus berlalu, meninggalkan aku terkontang kanting mencari masa depan. Masing-masing moved on dengan life masing-masing. Most of us are blur. tak tahu apa nak buat. pada permulaan nya lah. sekarang, mostly kami-kami dah ada tujuan tersendiri. yang nak bekerja sudah ada kerjaya, dan yang nak sambung belajar sudah otw menuju impian. Aku seronok dan gembira untuk mereka.

Aku? betul aku ada kerja. aku ada pendapatan tetap. Alhamdulillah, cukup untuk seorang fresh grad seperti aku yang baru nak mula hidup. Tapi, bila fikir masa depan, aku rasa, aku sekarang masih teraba-raba mencari arah. Betul lah, masa study takkan sama dengan waktu bekerja. Aku rasa sungguh dewasa. *poyo*. Takdelah, means, once kau dah pegang duit sendiri, kau akan ada BANYAK komitmen. Yes, aku takde bayar kereta, aku takde bayar insurans @ pinjaman lain. Tapi aku kena sara hidup aku sendiri! Aku dah segan telefon parents untuk bagitahu masalah aku. isk isk. Aku segan kalau balik kampung tak hulur duit kat adik-adik. tiap-tiap bulan kena masukkan duit dekat parents. walaupun depa tak pernah minta pun. Aku rasa itu tanggungjawab aku sebagai anak yang dah bekerja. -_-

ok dah panjang aku merepek meraban. Hmm. Aku selalu teringin nak jumpa kawan-kawan dekat kuantan balik. Tapi aku risau, people moved on. And they won't be the same as before, macam waktu study dulu. Ataupun yang aku rindukan ialah.... suasana UIA Kuantan waktu aku masih degree dulu. If only i could have it back, and store it in a CD or something. hmmm.

i'm going home next weekend. although for 3 days only. i really miss home :'). bila aku kerja jauh dari rumah, aku lebih menghargai waktu aku di rumah dan segala isi rumah. Alhamdulillah, itu pun nikmat Allah.

Thanks for reading and take care! :D

2 comments:

Akmal Azeman said...

almost exactly how i feel when i moved to gombak. Sedih bile tgk gamba2 kwn2 dr uia kuantan kat fb...sedih bile tgk how all of my bestfrens moved on without me sedangkan aku hidup terkontang kanting kat gombak. bljr benda yg tak pnah bljr. nak tanye tak kenal org. kwn takde. cara berlainan. hidup berubah 360darjah. benda pertama yg aku blajar bile pindah gombak is survival n my survival instinct are growing since. Aku tau hidup lps grad lg susah tp aku harap mu tabah :)

Anonymous said...

Tibo2 baco blog mu. Hehe.rindu mu sangat2 wie <3

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez