Powered by Blogger.

Wednesday, July 29, 2009

if HE want to take us today.. then nothing can stop HIM..

Narrated Abu Huraira: The Prophet (pbuh) said, "When Allah created the Creation, He wrote in His Book & He wrote (that) about Himself, & it is placed with Him on the Throne, 'Verily My Mercy overcomes My Anger' Mash'Allah. Look at how merciful Allah (swt) can be. Can we be that merciful towards each other? Can we be kind to eachother? Stop fighting with each other? Let's try. Start from today. Ameen.. ~~

............................................................................................................................

Ya Allah, andai nyawaku ingin Kau rentap hari ini, maka tiadalah apapun yg mampu menghalangMu..

hatiku galau seketika tatkala mendapat khabar berita yang agak mengejutkan, even aku tak kenal pun empunya diri, berita tersebut seakan satu peringatan buatku, bukan saja buatku, malah untuk kita semuanya..

tadi, after kelas biostat, aku men'setel'kan sedikit urusan di kuliyyah of medicine (KOM), sesampainya di bilik, kepenatan agak menguasai..

dengan niat ingin bersantai, aku turn on laptop, terus online.. then, log on facebook.. terperasan satu status,

Nadia Hanis : CTS,2nd year student,nor maslina,just passed away in an accident occured infront of JHC..Al-fatihah..


tersentak seketika.. for your information, JHC stands for Jalan Hospital College, berdekatan dengan Kuantan Parade, for those yg mengenalila..

kenapa aku tersentak??

tempat kejadian tu berlaku ialah tempat permainan aku dan kawan2.. bolehlah diumpakan seperti itu.. huhu..

aku serentak mula mengitung amalku, ya Allah, serasa belum layak diriku untuk syurgaMu, jauh sekali.. Alhamdulillah, DIA masih panjangkan umurku untuk aku terus beramal..

kawan2.. sama2 kita mengingati mati..
mati itu pasti.. hidup itu insyaAllah..

Al-fatihah buat maslina(cts student) yg telah kembali ke rahmatullah pd 29/07/09.smoga rohny dicucuri rahmat.ameen~~

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez