Powered by Blogger.

Saturday, August 1, 2009

don't judge a book by it's cover~

tadi, aku kebilik seorang teman rapat..
kami berbicara hati ke hati..

terimbas kembali teman rapatku ckp

"manusia nih kuman yg nun d seberang sana dia nampak, gajah depan mata sendiri boleh pulak dia buat xnampak,"

hurm, gitulah, dalam kita memperkatakan org lain,
jangan xsedar, kita juga "manusia",

so, bila kita menilai orang lain, sedarlah..
orang sekeliling kita juga akan menilai kita..

cakap pasal menilai orang,
kita familiar dengan this saying,

" don't judge a book by its cover "

aku akui, dulu aku berfikiran agak sempit..
bila aku lihat orang tu tidak begitu menjaga aurat *only as an example*,
neuron2ku mula mengembangkan jaringannya..
menafsir yang pelbagai mengenai that person..

but then, as time goes on,
aku mula meneroka dan secara langsung mula lebih mengenali erti hidup,
aku jumpa pelbagai jenis orang yang perlbagai juga ragamnya..
dan kadangnya yang di hati tidak pula secocok dengan apa yg ditampilkan di luarannya..

dari situ, aku mengerti akan pepatah tersebut..
aku mula akui khilafku..
hurm..MySpace

nevertheless,
people have their own perceptions on every single things..
ianya bolehlah dikategorikan sebagai hak individu..
tapi bukanlah hak anda untuk menghukum seseorang..
mungkin kita BAIK hari ini..
esok, adakah kita akan se'BAIK' hari ini??

who knows?? fikir2kan..MySpace

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez