Powered by Blogger.

Friday, August 7, 2009

celoteh saje2~ MySpace

~Bismillahirrahmanirrahim~

“Sarawak tgh kemarau, selangor kekurangan gula, institusi pengajian makin banyak yg ditutup sbb virus tu.. hm..musibah demi musibah melanda. oh ramadhan.. moga ku dapat tempuhi segalanya dengan sabar dan tabah.”

Di atas ialah quote dari status facebook seorang sahabat aku..

Banyak benar musibah yang melanda kita semenjak dua menjak ni, petanda apa agaknya.. bila aku browse blog rakan2 lain, mostly bercerita tentang bala yang menimpa ni..

3 bulan yg lalu, bila aku dengar cerita tentang ‘swine flu’ nih, aku rasa jauh je dgn wabak ni, fikirku, tak mungkinlah virus tu merebak sampai ke Malaysia, tut tut, sekarang, dah 14 org jadi korban virus ni di Malaysia ku yang terChenTa ni.. Cepat benar rasanya..Gitulah.. bila Allah menyatakan, “Kami Jadikan' dan terjadilah ia (kun faya kun).”

Semalam, aku dan kawan2 dikejutkan dengan berita yang kami semua dari Kuliyyah Of Science (KOS) diberi cuti selama seminggu sebab sorang student KOS disahkan positif swine flu.. Aku tak teruja langsung pun bila dapat berita nih.. yela, cuti memangla cuti, tapi bila difikirkan tentang kelas dan homework yang melambak, aku tak rase bercuti dapat meringankan semua beban tuh..MySpace

But then, my besties sumenye sangat amat excited bile dpt cuti, sedikit sebanyak, aku tergugat jugak.. seminggu cuti beb, nak watpe melongo kat uia nih, baik balik.. haha.. Petangnya juga kami kuar ke terminal untuk beli tiket.. disebabkan kami rasa agak ngeri dengan H1N1 ni, kami pun memutuskan utk pakai mask kemane2 sahaje except di mahallah..

Aiseh, bukan senang nak istiqamah.. Nampak macam senang je pakai mask, lepas masing2 tengok masing2 dah pakai mask, gelak terus berhamburan.. MySpace hahaha.. habis frasa keluar.. ‘keluang man’ lah, ‘pahlawan bertopeng’ lah.. haih.. sabar jela…

Alhamdulillah, dapat jugak aku tiket bas jam satu pagi semalam.. salah satu fakta yang aku taw tentang H1N1 ni, mask perlu dipakai di tempat tertutup.. so, bile nak naik bas, sepanjang masa laa aku dan kawan2 kena pakai mask kan..

Haih.. seksa betul rasa pakai mask sepanjang malam.. nk bernafas pun xselesa.. sampai adela sorang hamba Allah ni cakap, tak pasal2 mati sebab sesak nafas pakai mask lak kite nnti..MySpace huhu.. just joking..

Syukur ke hadratNYA, aku dan kawan2 selamat sepanjang perjalanan ke kampung halaman, apapun, musibah yang melanda ni membuatlan aku dan kawan2 lebih beringat2.. DIA mampu menjemput kita bila2 masa yang DIA kehendaki.. hurm.. MySpace

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez