Powered by Blogger.

Saturday, November 20, 2010

terima kasih :)


saja-saja tekan-tekan keypad handphone, terbawa aku ke datebook. aku selusuri segenap tahun dan hari, jariku terhenti di october 21st 2011. terfikir, di mana agaknya aku di tarikh tersebut. sudah punya kerja tetapkah? ummi abi sihat kah? adik-adik semua bagaiman semuanya? dan sudah jadi isteri orangkah? alahai masa depan. kalau lah mampu diramal-ramal. tapi, kalau diramal pun namanya pun ramalan, bukan ketentuan.

kemudian fikiranku berentetan lagi ke 6 tahun yang lepas. sungguh, laju benar aku rasa waktu berlari. baru semalam sepertinya aku mengigau menangis-nangis takut nak SPM. baru sepicing rasanya aku melelapkan mata malamnya aku akan ke Matrikulasi UIAM. dan sejenak cuma rasanya aku melonjak gembira sebab berjaya habiskan ta'aruf week UIAM Kuantan yang gila memenatkan.

dan kini, aku sedang bertungkus lumus menyiapkan final year project. aku punya satu semester lagi sebelum dapat degree, insyaAllah. dan kini juga, aku punya matlamat hidup yang lebih jelas dari dahulu. walaupun sedikit kabur, tapi i dare to say that it's better than 4 years ago, di waktu aku jejakkan kaki di kuantan. Alhamdulillah, syukur kehadratNYA.

dan sepanjang 6 tahun itu, alangkah pelbagainya dugaan serta nikmat yang telah dapat aku kaut. pengalaman berharga, yang takkan dapat digalang ganti. mengajar aku, erti hidup. mengajar aku erti persahabatan. mendidik aku supaya faham, dan mengerti, yang hidup ini tak selalunya indah. tapi, yang tak indah itu juga akan jadi indah juga, andai hikmahnya dihayati, insyaAllah :) .

p/s: embrace the present and the future, reminisce the past.

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez