Powered by Blogger.

Thursday, June 24, 2010

because HE always knows

life is short, make it worth it.

quote ni, semua orang pun tahu kan? bukan semua mungkin, tapi mostly tahu. ianya seperti mencanangkan kepada kita bahawasanya hidup ni sekejap je, just bear with it. ye, betul.

Tapi, kadangnya hidup ni sukar. Segala yang berlaku seakan berat sebelah. yang kaya terus kaya, yang miskin terus hidup melata. yang berkuasa semakin berkuasa, yang lemah tunduk mengiyakan. Dunia tak adil kan? Tapi Allah adil. pernah dengar, u'll get back what u gave kan? gitulah. Apa sahaja susah kita, payah kita, senang kita, suka kita, baik buruknya perangai kita, DIA tahu.

pernah satu hari, aku pun dah lupa the exact date. kawan aku tuduh aku buat something yang aku tak terlintas pun di hati untuk buat. aku sedih. sangat sedih. tapi, bila dalam keadaan begitu, apa sahaja yang aku cakap untuk bela diri aku akan nampak di mata si dia seperti menegakkan benang yang basah. Kebetulan, bukti tak berpihak pada aku. on the way balik rumah, dalam kereta dengan ummi, aku menangis sepuas hati. sampai bengkak-bengkak mata yang tak comel ni. balik rumah barula boleh cerita kat ummi ape yang dah jadi. ummi cakap, "sabarlah.. biarlah orang tak tahu, lambat laun dia sedar jugak.. yang penting, Allah tahu, ummi tahu, orang2 yang dekat dengan k.long tahu, kan?" , aku terus diam. Betul apa yang ummi cakap. sampai sekarang, aku jadikan pedoman.

hidup ni, indah andai bersama DIA dan orang-orang terdekat, family i mean.
pointnya entry ni? sekadar 'bobe2' mungkin.

p/s: blog dah tukar link sbb rasa mcm best. ehe~

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez