Powered by Blogger.

Wednesday, September 8, 2010

just because

life is about making decisions. right?
a few years back, if i haven't made some choices,
i wouldn't be here,
as happy as i am today.

sesekali terlintas di benak saya,
kalau saya pilih yang itu dan yang ini,
consequences yang bagaimana akan saya terima?
bagaimana agaknya keputusan dulu akan ubah hidup saya sekarang?
makin senang hatikah? makin bahagiakah?
atau mungkin, makin sengsara?

a few years back,
i wouldn't have known how my life today,
will it turn out to be fine,
or will it not?
who knows?
owh, He knows.


somehow, saya percaya, Allah tetapkan yang terbaik buat hamba-hambanya.
kalau dulu, saya percaya buta, orang selalu cakap,
it's ok wie, everything happens for a good reasons
semua yang berlaku ada hikmahnya

now that i've experienced it myself,
Alhamdulillah keyakinan itu bukan lagi BUTA
keyakinan itu kini berlandaskan pengalaman
yang takkan mampu digalang ganti.

konklusinya:
kalau saya yakin dan percaya,
saya tak boleh selalu mengeluh.
saya perlu sentiasa sabar dan yakin.
everything will turn out to be ok in the end.
they say that,
if it's not ok then it's not the end.

.verily, after each difficulties, there's relief.

p/s: ramadhan tinggal lagi 2 hari. ya Allah, beriku peluang bertemu RamadhanMu lagi.. :'|

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez