Powered by Blogger.

Wednesday, October 27, 2010

pop corn!

tahu tak bila masa yang paling best nak online dan menonton? kalau menonton time ni memang tak perlukan pop corn untuk rasa syioknya. tengok sorang-sorang pun takpe sambil bersila mengadap megi depan laptop. haha. masanya ialah bila nak exam esok. series yang bertan-tan dalam laptop yang dah hampir nak jadi jeruk dah dok simpan, yang selama ni takde rasa pun nak nengok. masa ni lah yang akan di'nengok' sampai habis satu season. tak percaya? owh please, percayalah. that was what happened to me. and it's happening to me now. oh la la~ dan, dan, dan bila sahaja habis exam, tengok laptop pun tak selera. eeeee geram tak? kan kan? geram kan? huuu, kuat betul lah dugaan time nak exam nih. takpe takpe. 3 more papers to go. fuh fuh fuh. :D

hidup, takkan bermakna kalau kita asyik beralasan, kan? bukan lah namanya hidup kalau plain dan takde corak corak batik ke abstrak ke sket-sket kan. corak refers to the colours of life. ada masa kita sakit, ada masa kita senang dan sihat. ada masa riang ria dan ada masa muram durja. dan ujian untuk setiap manusia adalah pasti. setiap manusia pula, corak ujian adalah berlainan. ada yang diuji dengan kepayahan yang pelbagai. ada pula yang diuji dengan nikmat yang melimpah ruah. dan oleh kerana ujian-ujian seperti itu, insan lemah seperti saya selalu merasakan yang dunia ini tak adil. sebetulnya, apa yang telah dan akan terjadi, sudah terlebih dahulu diaturkan oleh NYA. dan saya sebagai hamba, selalu terlepas pandang. ah emosi. saya manusia biasa yang selalu ber'emosi dengan hidup. ah sudahlah, hidup ini pinjaman dan ia tidak lama. maka adalah perlu untuk belajar menghargai apa sahaja yang sudah ada dan sudah dimiliki. kerana kita takkan tahu, bila segalanya akan ditarik kembali olehNYA.

miss A dalam satu sesi sembang-sembang dunia semalam dulu cakap i'm a perfectionist. dan miss C mengakuinya. dan mereka memang pakar. siap bagi evidences segala macam. haha :)). ku tanyakan kepada si chenta hati, beliau juga mengiyakan. juga dengan segala macam bukti. sampai terkelu lidah dan terkebil-kebil dengar hujah mereka. bila saya teliti dan muhasabah, sedikit sebanyak saya sedar. ya, saya memang someone yang sangat sensitif dengan kesilapan. even yang kecil macam kuman pun saya nampak. dan saya sangat sangat berhati-hati dengan apa saja yang saya buat, sebab saya sangat takut dengan kesilapan. dan sikap hati-hati saya tu, ada kalanya memakan diri. huhu :S . thanks buat miss A, miss C dan chenta hatiku atas kesudian berterus terang. heee ok laaaame. :D

p/s: 3 more papers chiyok2! :D

No comments:

 

nwca Copyright 2008 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipiet | All Image Presented by Tadpole's Notez